چگونه خود را براي امتحان نهايي آماده کنيم؟

چگونه خود را براي امتحان نهايي آماده کنيم؟

آمادگي بالا و نمره بالا در امتحانات،يک پيوند ناگسستني است.اگر قبل از رسيدن ايام امتحانات آماده نشده ايد،نمي‌توانيد انتظار معجزه داشته باشيد.اصولا در برنامه ريزي براي امتحان نهايي بايد به مقوله زمان بسيار توجه کرد.پس فاکتور اوليه مي‌شود.

زمان بندي؛داشتن يک برنامه منظم زماني براي هر امتحان يک امر بديهي و مهم است.از ابتداي سال تحصيلي با استفاده از تکنيک زمان بندي صحيح بدون اينکه فشاري به خودتان وارد کنيد به آرامي ذهن خود را براي امتحان آخر فصل آماده کرده ايد.به عنوان مثال گاهي صرف روزانه 2 ساعت از وقتتان در طول ترم مي‌تواند باعث گرفتن نمره بالا در آخر سال شود.هم چنين استفاده از برنامه امتحانات نهايي خرداد مي تواند بسيار مفيد باشد.

توجه کنيد؛ اولا ، در کلاس توجه کامل داشته باشيد زيرا وقتي به طور فعال به معلم گوش مي دهيد ، شانس گرفتن نمرات خوب در کنار يادگيري سريع مفاهيم را افزايش مي دهيد.

از معلمان و مشاوران درسي استفاده کنيد؛ از معلمان سؤال کنيد،آيا در درک يک نکته يا يک موضوع خاص با مشکل روبرو هستيد؟ سعي کنيد از درخواست کمک و راهنمايي مربي در اين مورد نترسيد. مي توانيد در کلاس يا بعد از کلاس مشورت کنيد. معلمان خوشحال خواهند شد و از شما حمايت کنند.

مطالعه روزانه داشته باشيد؛ فاصله انداختن بين آموزش و مطالعه مجدد موجب فراموش شدن مطالب مي‌شود زماني که يک مطلب را در ناخودآگاه خود داريد مي‌توانيد با مطالعات روزانه آن را براي مدت ها تثبيت کنيد.حتما تکاليف خانگي را جدي و در کنار آن يادآوري هاي مداوم داشته باشيد.

با در نظر گرفتن جايزه هدف گذاري کنيد؛هدف تعيين کنيد و براي خود انگيزه بسازيد،زماني که جايزه اي در انتظار شما باشد با انگيزه بيشتري مشغول مطالعه مي‌شويد.توجه کنيد کيفيت مطالعه را فداي کميت نکنيد.

نمونه سوالات نهايي را حل کنيد؛سعي کنيد هميشه با حل کردن نمونه سوالات امتحان نهايي،در سال هاي گذشته، خودتان را بسنجيد.اينگونه مي‌توانيد بفهميد کيفيت مطالعه شما چگونه است و مطالب را چقدر متوجه مي‌شويد.

به استراحت ها اهميت بدهيد؛ بدون استرس بمانيد و استراحت هاي کوچکي داشته باشيد (حداکثر 20-25 دقيقه) تا ذهن را تازه کنيد زيرا خواندن و يادگيري مداوم مي تواند مغز شما را تحت فشار قرار دهد که منجر به مشکل در به خاطر سپردن چيزها مي شود.

به سلامتي خود اهميت بدهيد؛سخت کوشي هميشه مفيد نيست،گاها شما شب هاي متعددي را بيدار ميمانيد و درس مي‌خوانيد در صورتي که درحال آسيب رساني به ذهن و بدن خود هستيد.خوب بخوابيد(7 الي 8 ساعت)،خوراکي هاي مقوي بخوريد و تا مي‌توانيد ورزش کنيد.

 

منبع :

http://www.akharinnews.com/akharinkhabar/item/152150

بستن منو