شرکت های بزرگ در حال ورود به معتبر دیجیتال هستند و این هیچ رازی نیست. اگر چه ورود غول های بازاری برای تولد دوباره دنیای آنلاین است؟
از خارج از آنجایی که متاورز در صفحات کتاب های علمی از برندهایی می شود، افراد، شرکت ها و شرکت ها به سمت مکانی هجوم می آورند. مطمئناً جای تعجب نیست که شرکتهای مرتبط با فناوری مانند متا یا غولهای تجارت الکترونیکی مانند Amazon در خط مقدم این مسابقه هستند.
هر چند، فقط شرکتها هستند که در صنعت فناوری قدمانداختند به سمت بالا زمین متاورسال. Spotify، Walmart، Shopify، JP Morgan و Gucci در میان دیگر کسب و کارهای لیگ بزرگ با چشم در متاورس هستند.
اما ورود غولهای تجاری، مالی و فناوری به معنای دنیای آنلاین قویتر است، جایی که هر چیزی ممکن است؟ یا آیا این به معنای همان تکرار وجود دارد که در راس قرار دارند و بر زندگی دیجیتال ما تاثیر دارند؟
آغازهای فروتنانه
دنیای غیرمتمرکز دیجیتال مکانی برای بیان است. این مکانی برای آزادی و خلاقیت بیشتر در سطوح مختلف است، نه فقط مالی و فناوری. برای مثال، آواتار دیجیتال یک نفر در متاورس می تواند نتیجه تخیل باشد که هیچ شباهتی به خود ندارد. خانه دیجیتالی فرد میتواند در رنگها، شکلها و اندازههای غیرعادی در دنیای واقعی باشد.
تعاملهای آنلاین به تجربههای کاملاً فراگیر در متورس تبدیل میشوند. اکنون، دنیای Sandbox با موضوع موسیقی، پخش زنده کنسرت را به ارمغان می آورد. به یک سطح جدید.
از طریق ترکیبی از قابلیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، محیط های جدید – هم از قبل موجود و هم ایجاد شده – قابل دسترسی می شوند. در شرایطی که در متاورژن شرایطی که میدانیم در سالهای اخیر به طرز چشمگیری گرفته شده است، ایده متورژن بسیار طولانیتر بوده است.
همانند شروع اینترنت، فناوری های Web3 برای دور زدن مشکلات. علاوه بر این، اینترنت مکانی برای آزادی بیان و بیان بود. نسخه های اولیه اینترنت سانسور، جمع آوری داده ها و نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی کمتری است.
اما به عنوان « فناوری بزرگ» شروع به زندگی با نام، همیشه و همیشه اینترنت ما در اینترنت برای تغییر کرد.
یک بار دیگر شاهد ورود و تسلط نسبتاً سریع فضای غیرمتمرکز هستیم. آگاه، نه تنها از طریق غول های فناوری. شرکت های بزرگ در دنیای واقعی فرصت را درک کرده و به آن می پیوندند. در کنار هم، شرکتها در فراجهان میتوانند شکل دیگری داشته باشند.
شرکت ها: چه کسی در حال حاضر وارد شده است؟
با این همه صحبت از ورود “شرکتهای بزرگ” به فرا جهان – وقتی این را میگوییم دقیقاً در مورد چه کسی صحبت میکنیم؟
بهجز شرکتهای مرتبط با فناوری، سایر محرکهای بازارهای بزرگ در حال حاضر جایگاه خود را در متاورسها پیدا کردهاند. در اینجا دو نمونه آورده شده است.
مک دونالد
علاوه بر پیشنهادهایی که به طور سنتی با مکدونالد مرتبط است، میخواهد به «فایلهای رسانههای قابل دانلود» مانند هنر، فایلهای صوتی، فایلهای ویدیویی و non-fungible tokens (NFTs).
در حال حاضر، مک دونالد بزرگترین مشارکت کننده به سهام بازار در کل صنعت فست فود. این شرکت به عنوان یک شرکت عملاً مترادف با جهانی شدن است، در 120 کشور جهان وجود دارد. علاوه بر این، گردش مالی آن نزدیک به 10.5 میلیارد دلار در سال است.
در حالی که مکدونالدز میلیونها شغل در سراسر جهان میکند و یک گزینه غذای ارزان و سریع برای خانوادهها است، این شرکت تنها مثبت نیست. مطمئناً غذای ناسالم، از دست دادن فرهنگ محلی و البته تسلط بر بازار نگران کننده است.
Walmart
طبق آمار از Statista، “Walmart بزرگترین شرکت خردهفروشی فروشگاههای بخش تخفیف و انبار در جهان.” این شرکت در 26 کشور فعالیت دارد و درآمد جهانی 573 میلیارد دلاری به دست آورده است.
وقتی شرکتهایی با این عظمت و میراث وارد فضای Web3 میشوند، آیا ثروت آنها به نوآوری و سرمایهگذاری خلاقیت کمک میکند یا به انحصار ادامه میدهد؟
شرکت ها: این چیزی است که اطلاعات می گویند
به طور طبیعی بزرگترین نگرانی زمانی که شرکت ها وارد متاورس یا هر فضای دیجیتالی می شوند، حفظ حریم خصوصی است. علاوه بر این، از نظر دنیای غیرمتمرکز، زدایی در خطر است – چیزی که این جامعه برای حفظ آن بسیار تلاش می کند.
Be[In]Crypto با دکتر Anish Mohammed، CTO Protocol Panther صحبت کرد، راه حلی سرتاسری که حریم خصوصی را در Web3 و DeFi، در مورد این موضوع. محمد بیش از 20 سال در امنیت و رمزنگاری فعالیت ها و یکی از بنیانگذاران ارز دیجیتال بریتانیا است. اتحادیه. او مقاله نارنجی اتریوم را بررسی کرد و در هیئتهای مشاوره شرکتهای پیشرو از جمله ریپل خدمت میکند.
برای او، حریم خصوصی یک موضوع جدی در Web3 است. او میگوید احتمالاً با ورود شرکتهای بزرگ اتفاق میافتد، «نمونه کتاب درسی اقتصاد نظارتی» است.
او گفت: «دادهها قدرت و پتانسیل پولسازی را باز میکنند، و شرکتها به طور معمول نشان میدهند که برای افراد ارزش قائل هستند.
“این نتیجه برای کاربران نهایی منفی است، به خصوص از نظر حریم خصوصی و امنیت داده ها. به هر حال، جمع آوری داده ها فقط نوک کوه یخ است – پس از جمع آوری ها، چه کسی می تواند به آن برسد دسترسی داشته باشید، چگونه می شود و کجا ذخیره می شود؟”
شرکتها در متاورس: مثبت و منفی
محمد دو سناریو احتمالی برای نتایج شرکتها در دنیای متورز ارائه میشود تا مصرفکنندگان و شرکتکنندگان در هنگام دنیای دیجیتال در ذهن داشته باشند.
آینده اکنون است
اگر کسبوکارهای بزرگ دستهجمعی وارد دنیای متاورز میشوند، اکنون زمان آن است که به نحوه ساختن چیزها توجه کنید. در حالی که رویدادهای آموزشی برای شرکت ها و املاک و مستغلات متاورس ظاهر می شود قیمت ها در حال کاهش هستند که ببینیم چه کسی از فرصت استفاده می کند.
همانطور که گفته شد، ورود شرکتها در متاورس دو طرف است و بار دیگر در دستان توسعهدهندگان و مردم است تا مطمئن باشید این فضای جدید که روز به روز میشود، فضایی برای آزادی و بیان دارد. و نوآوری که برای آن ایجاد شده است.
https://hoseinifinance.com/blog/edu/advanced-bourse/